Jak zrobić dynię na szydełku?

jak zrobić dynię na szydełku

Moje Rękomisie bardzo polubiły szydełkowe dynie. Wyhodowały tym razem okaz niezwykle rzadko spotykany w naszej strefie klimatycznej – błękitna dynia. Jeśli macie ochotę zamienić się w ogrodnika, to zapraszam na mały poradnik jak wykonać taką dynię na szydełku.

Co będzie nam potrzebne?

  • trochę włóczki w dwóch kolorach – jedna na ogonek, druga na dynię
  • szydełko (ja dziergałam szydełkiem nr 3)
  • igła (nawleczona włóczką w kolorze dyni)
  • wypełniacz do poduszek (może też być wata lub coś, czym można wypchać dynię)
  • nożyczki
  • podstawy szydełkowania (umiejętność wyszydełkowania kuli)

Szydełkowa dynia w kilku krokach

Nasze dzierganie rozpoczynamy od wykonania magicznego kółka (magic loop) – tu polecam szybki kurs.

jak zrobić dynię na szydełku

Następnie powiększamy nasze kółko za pomocą półsłupków –  do pożądanej wielkości (im większe, tym większa będzie dynia) – wtajemniczeni wiedzą, że kółko będzie się powiększać, jeśli w każde jedno oczko będziemy wbijali 2 półsłupki.

dynia na szydełku - jak zrobić

Teraz czas, by powoli kształtować początek kuli. Zwężamy więc delikatnie koło i tworzymy kulę.

Kiedy powoli nasza kula ma się już ku końcowi wypełnijmy ją wypełniaczem. To też czas, by nadać jej równy kształt.

Teraz przystępujemy do nadania kształtu naszej dyni. Wychodzimy od małej piłeczki. Przekłuwamy nawleczoną igłę (na końcu nici w kolorze dyni – supełek) przez całą piłeczkę – przez jej środek. Dość mocno ściągamy nić, rozpłaszczając nieco naszą dynię.

jak zrobić dynię na szydełku

a w następnym kroku wyznaczamy linie tak, jakbyśmy chcieli przeciąć naszą dynię na 8 równych części. Za każdym razem wbijamy igłę w środek dyni i wyprowadzamy ją z drugiej strony.

Postępujemy tak do momentu, kiedy nasza dynia będzie „przecięta” nitką na 8 równych części. Mocno ciągniemy nić, by ładnie zaznaczyć części.

szydełkowa dynia - jak zrobić

Teraz pozostaje nam tylko wykonać mały ogonek (także wychodzimy od magicznego kółka) i doszyć go do dyni.

jak zrobić dynię na szydełku

diy jak zrobić dynię na szydełku

Pochwal się koniecznie, jeśli wykonasz dynię przy pomocy tego mini poradnika. Będzie mi też bardzo miło, jeśli wspomnisz o tym tutorialu u siebie.

  • Podobają mi się takie szydełkowe dynie, chociaż jeszcze nigdy nie robiłam :)) Najwyższy czas skoro tak fajnie inspirujesz 🙂

  • Wyglądają znakomicie:)

  • Super wyszła! Bardzo fajny i przejrzysty tutorial, skorzystam i zrobię swoje dynie 🙂

  • A ja myślałam, że to się zupełnie inaczej robi, tzn. każdy „brzuszek” osobno 🙂 ale to dlatego, że szydełko nadal jest dla mnie czarną magią… no cóż, może kiedyś 😉

  • czarna magia:D:D