Jak zrobić sowę na szydełku?

sowa na szydełku

Sowy i sówki, sówki i sowy to ostatnio modne ptaki – modne na tkaninach, modne jako ozdoba mieszkania, modne szydełkowo, modne filcowo, modne biżuteryjnie. Jeśli mielibyście ochotę wykonać sobie jakąś, to zapraszam do zapoznania się z moim małym tutorialem pokazującym, jak w kilku krokach wyszydełkować modną sowę. Moja sowa to wersja typowo breloczkowa i mierzy niecałe 6 cm. Instrukcja przeznaczona dla wszystkich, którzy znają podstawy szydełkowania. Zapraszam.

Co będzie nam potrzebne?

  • 3 kolory włóczki – ja użyłam mieszanki z bawełną Jeans Yarn Art na szydełko nr 3 mm (jako, że sowa jest dość mała wystarczy naprawdę niewiele – najwięcej na tułów)
  • kawałek ciemniejszego kordonka (ja użyłam czarnego)
  • oczywiście szydełko
  • igła z większym okiem (musi przez nie przejść nić naszej włóczki)
  • nożyczki
  • mały kawałek filcu (ja użyłam arkusza filcowego w kolorze żółtym, choć można także zrobić dzióbek z włóczki) – w tej wersji będzie nam także potrzebny klej typu „kropelka”
  • troszkę wypełniacza do poduszek lub waty, lub materiałowych ścinków do wypchania tułowia

jak wykonać szydełkową sowę

Kilka wskazówek dla niewtajemniczonych

  1. Najważniejsze jest zachowanie proporcji sowiego ciała. Szydełkując, zwróćmy uwagę, by oczy były odpowiednio duże względem ciała sowy, podobnie skrzydełka i uszy – te już muszą być mniejsze)
  2. Ważne, by do przyszywania poszczególnych elementów używać nici z włóczki o kolorze elementu – czyli jeśli przyszywamy białe oczy, to wybierzmy do tego białą włóczkę.
  3. Warto poświęcić trochę więcej czasu na dokładne wypchanie tułowia sowy, nadając mu wtedy właściwy kształt i równomiernie rozkładają wypełnienie
  4. Dodając lub odejmując oczka pamiętaj, że dodając zwiększasz koło, odejmując – zmniejszasz. Cały czas obserwuj jak zmienia się wielkość.

No to zaczynamy! Szydełko w dłoń.

Zaczniemy od wydziergania tułowia. Szydełkujemy kółeczko (tzw. magiczne kółko) – tu znajdziecie krótki filmik prezentujący jak je wykonać.

jak wyszydełkować sowę

Następnie dodajemy oczka (w zależności od tego, jak dużą sówkę chcemy wykonać) i tworzymy owalny tułów.

jak wyszydełkować sowę

jak zrobić sowę na szydełku

Teraz czas na małą ozdobę na brzuszku imitująca sowie piórka. Przekręcamy robótkę na drugą stronę i wyszywamy innym kolorem taki wzór.

jak zrobić sowę na szydełku

Zaraz potem zaczynamy powoli zamykać nasz owal. To także czas na wypełnienie brzuszka.

jak zrobić sowę na szydełku

Zamykamy owal do końca i tworzymy dwa kółeczka – oczy, na których wyszywamy kreseczki.

jak zrobić sowę na szydełku

W kolejnym kroku przyszywamy oczy do tułowia. Można pomóc sobie szpileczką i przytwierdzić oczy we właściwym miejscu.

jak zrobić sowę na szydełku

jak zrobić sowę na szydełku

Kiedy oczy są już na właściwym miejscu, możemy zająć się dzióbkiem. Ja wycięłam z żółtego arkusza filcowego małe kółeczko, które przecięłam na pół. Tak powstałe półkola przykleiłam klejem typu „kropelka” (Uważajcie na palce : )  – warto posiłkować się pęsetką).

jak zrobić sowę na szydełku

Teraz pora na skrzydełka. Aby je wykonać wyszydełkujmy dwie nieco większe kółka (większe niż oczy). Złóżmy je na pół i przyszyjmy do tułowia.

jak zrobić sowę na szydełku

I jeszcze tylko uszy – zacznijmy od małego koła, a następnie dodając kila oczek stwórzmy coś na wzór rożków.

jak zrobić sowę na szydełku

Po przyszyciu uszek śpiąca sowa gotowa. Hu hu!

jak zrobić sowę na szydełku

Będzie mi bardzo miło jeśli skorzystasz z mojej instrukcji. Chcesz, żeby było mi jeszcze milej? Napisz mi o tym i wspomnij na swojej stronie, skąd pochodzi tutorial, z którego skorzystałaś. A może link do Twojej wersji sowy?

  • Bardzo sympatyczna sówka:)

  • Jest przesłodka, no prawie się zakochałam 🙂 Tylko, że póki co nie znam żadnych, nawet najmniejszych, podstaw szydełkowania… no ale nic – może Twój tutek doda mi motywacji, żeby to kiedyś okiełznać 🙂

  • Będę teraz miała sporo czasu więc może się nauczę i zrobię las sowi 🙂

  • Cate

    Ale śliczna, naprawdę coś pięknego.

  • Szydelkowanieija

    Bardzo serdecznie dziękuję za zamieszczenie instrukcji to sówki 🙂 Super sprawa dla takich początkujących szydełkowiczów jak ja 🙂 Pozdrawiam http://szydelkowanieija.bloog.pl

  • Witaj Łucjo 🙂 myślę sobie, że poświęcę następny wpis, by wyjaśnić, w jaki sposób powiększać robótkę za pomocą dodawania kolejnych „oczek” 🙂