Co niszczy Twój biznes?
Odkąd zaczęłam interesować się tematem rozwoju i promocją biznesu w sieci uświadomiłam sobie, jak wiele darmowych materiałów można tu znaleźć. Darmowe szkolenia, podcasty, e-booki, fora, grupy wsparcia – jedna wielka darmowa kopalnia wiedzy.
Ale czy na pewno to nam służy?
Jesteś twórcą i jak każdy twórca prowadzący własny biznes jesteś też: specjalistą do spraw obsługi klienta, księgowym, menadżerem strony, sklepu, asystentem pakowania, fotografem, copywriterem, marketingowcem i spełniasz jeszcze wiele, wiele, wiele innych funkcji…
Dojście do wiedzy o tym, co tak naprawdę trzeba zrobić, by rozwijać sprzedaż, to najtrudniejsza część biznesu. Tym, co go zabija jest przytłoczenie wiedzą. Przeładowanie tymi wszystkimi zajęciami, a do tego jeszcze przeciążenie wiedza, którą chłoniemy zewsząd, przytłoczy (prędzej, czy później) każdego.
A może już spędzasz zbyt dużo czasu w trybie teorii, a za mało czasu poświęcasz na analizę i wdrażanie strategii, których się nauczyłeś, i faktyczne rozwijani biznesu?
Masz całe mnóstwo pomysłów, tyle inspiracji i planów, jak wykorzystać zdobytą wiedzę, ale nic z tym nie robisz? Bo nie masz na to czasu? Sztuką jest połączyć wszystkie funkcje przedsiębiorcy – tę twórczą, wizjonerską, analizującą i działającą. Czasem warto po prostu przystopować z chłonięciem nowej wiedzy, a skupić się na wykorzystaniu tego, co już wiemy. W innym przypadku nigdy nie znajdziemy dobrego momentu, by zacząć wprowadzać ją w życie.
Co zatem zrobić?
Skup się na jednej spójnej strategii i zacznij ją realizować – krok po kroku. Póki tego nie zrobisz nie sięgaj po kolejne materiały. Nie da się przecież zrobić wszystkiego na raz.
Pamiętaj, że:
Podróż tysiąca mil zaczyna się od jednego/pierwszego kroku.
Konfucjusz
Czy dajesz sobie czas na wprowadzanie zdobytej wiedzy w życie swojego biznesu? Daj znać w komentarzu. Porozmawiajmy!